Ademhaling meditatie

2.00 avg. rating (65% score) - 1 vote

De (Genezende Ademhaling) Meditatie.

 

meditatie.jpg

 

Ga zitten, sluit je ogen en breng je aandacht naar je ademhaling. Word je bewust van elke inademing en uitademing. Neem waar hoe de lucht langzaam door je neus naar binnen gaat, je longen vult en weer naar buiten gaat. Als je na een paar ademhalingen je lekker op je gemak voelt begin je met tellen. Adem rechtevenredig over 10 tellen in.
‘Inademen, een., twee.., drie., vier., vijf., zes.,zeven., acht., negen., tien…’. Houd je adem vast en concentreer op je navel of het punt tussen je ogen.ook wel derde oog genoemd

 

.een., twee.., drie., vier., vijf., zes.,zeven., acht., negen., tien…’. Adem rechtevenredig over 10 tellen uit. ‘Uitademen, een., twee.., drie., vier., vijf., zes.,zeven., acht., negen., tien…’. Adem in vanuit je buik, naar je ribben en middenrif en uiteindelijk tot de bovenkast van je borst. ‘begin met inademen..een., twee.., drie., vier., vijf., zes.,zeven., acht., negen., tien…’.

 

Hou je adem vast ‘een., twee.., drie., vier., vijf., zes.,zeven., acht., negen., tien…’.

 

Als je aan iets anders dan je ademhaling gaat denken of iets anders dan je ademhaling gaat voelen, neem dat waar en keer rustig terug naar de ademhaling. Adem uit vanuit je borst, naar het middenrif en tot slot uit je buik. .’adem uit een., twee.., drie., vier., vijf., zes.,zeven., acht., negen., tien…’.

 

Merk de sensaties van je ademhaling op.

 

De diepte, of het makkelijk gaat, of je ademhaling steeds langzamer en rustiger wordt, of je ademhaling steeds meer naar je buik of borst gaat of je lichaam ontspant door je ademhaling.etc .

 

‘Inademen, een., twee.., drie., vier., vijf., zes.,zeven., acht., negen., tien…’.

 

Hou je adem vast ‘een., twee.., drie., vier., vijf., zes.,zeven., acht., negen., tien…’. ‘Uitademen, een., twee.., drie., vier., vijf., zes.,zeven., acht., negen., tien…’.

 

Als je plotseling tintelingen in je lichaam waarneemt of
ontspanningsreacties in je spieren dan is dat prima.neem waar en ga terug naar je ademhaling.

 

Als de tintelingen vervelend worden of als je een beetje te duizelig wordt ga dan naar een lager tempo of ga over op de normale ademhalingstellen meditatie. Ga hier mee door in hetzelfde ritme totdat de geplande tijd van je meditatie om is. Breng nu langzaam je aandacht terug naar de rest van je lichaam en de geluiden in de kamer. Beweeg een beetje, stretch je spieren wat en open je ogen. Klaar!


Leave a Reply